پروژه بین‌المللی حمایت از سلامت روان مهاجران اهل افغانستان در ایران

اجرای شش کارگاه تخصصی مهارت‌افزایی ویژه دانش‌آموختگان افغانستانی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۳ کد : ۲۱۷۰۴ اخبار روز رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۶
اجرای شش کارگاه تخصصی مهارت‌افزایی ویژه دانش‌آموختگان افغانستانی رشتۀ روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۹و۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
اجرای شش کارگاه تخصصی مهارت‌افزایی ویژه دانش‌آموختگان افغانستانی

پیرو اجرای فاز چهارم از طرح بین‌المللی حمایت از خدمات توسعۀ سلامت روان مهاجران اهل افغانستان در ایران، پژوهشکدۀ فرهنگ و ارتباطات دانشگاه با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی شش کارگاه تخصصی مهارت‌افزایی به دو صورت حضوری و آنلاین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه برگزار نمود.

در این کارگاه که به دبیری جناب آقای دکتر محمدامین زارعی (ریاست محترم پژوهشکده) و دکتر رز فضلی و دکتر سعید مذبوحی (از اعضای محترم هیئت‌علمی پژوهشکده) برگزار گردید، مدرسانی از ایران و افغانستان و جمعی چهل‌نفری از دانش‌آموختگان رشتۀ روان‌شناسی اهل افغانستان ساکن در ایران حضور داشتند. عناوین کارگاه‌هایی آموزشی اجراشده عبارت‌است از: مداخله در اعتیاد، مداخله در بحران خودکشی، مداخله در سوگ، اصول و فنون مصاحبه بالینی، تنظیم هیجانات و تکنیک‌های ذهن‌آگاهی.

در حاشیۀ این کارگاه‌ها اعضای اهل افغانستان مرکز توسعۀ سلامت روان مهاجر با آقای دکتر وجدانی ریاست محترم مرکز مشاورۀ دانشگاه علامه طباطبائی نیز دیدار و گفتگو کردند. شایان ذکر است این مرکز در سال ۱۳۹۸ به همت کانون نخبگان افغانستان در ایران، پژوهشکدۀ فرهنگ و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و شهرداری تهران کار خود را در شهرری آغاز نموده است و به ارائه خدمات سلامت روان به مهاجران اهل افغانستان توسط دانش‌آموختگان رشتۀ روان‌شناسی افغانستانی ساکن در ایران میپردازد. این مرکز تاکنون با حمایت دانشگاه علامه طباطبایی شعبات خود را در تهران، قم، مشهد و اصفهان گسترش داده است.


نظر شما :