نگارش مقالات علمی- پژوهشی
مدرس: دکتر شجاع احمدوند
ضرورت برگزاری کارگاه:
فراگیری روشهای صحیح تهیه مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان به ویژه تحصیلات تکمیلی برای انعکاس دستاورهای پژوهشی آنها خصوصاً رسالهها و پایان نامههای تحصیلی و در دسترس مخاطبان قرار دادن آنها امری لازم و ضروری است.
اهداف کارگاه:
بیان اخرین دستاوردهای علمی در باره تهیه مقالات علمی پژوهشی درادبیات این حوزه و انعکاس انها با مثالهای ملموس به دانشجویان با هدف کمک به انتشار نتایج پژوهشهای آنان.
مخاطبان کارگاه:
دانشجویان به ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی
پیشنیازها برای شرکت در کارگاه:
آشنایی با کلیات روش تحقیق در حد مقطع کارشناسی
مهمترین محورهای مباحث کارگاه:
1) تیتر مقاله
2) چکیده
3) مقدمه
4) ادبیات تحقیق
5) روش پژوهش
6) ارائه نتایج و یافته ها
7) بحث و تفسیر نتایج و یافتهها
8) نتایج و پیامدها
9) سپاسگزاری ها
10) منابع
منابع کارگاه:
- Wallwork, A. (2016). English for Academic Research: A Guide for Teachers.. Springer.
- John W. Creswell (2015). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches. fourth edition. SAGE Publications.
روش برگزاری کارگاه و وظایف پیش و پس از جلسات کارگاه:
مطابق روش متعارف کارگاهها که پس از تدریس هر بخش دانشجویان به شکل عملی نسبت به تمرین ان بخش و زیر نظر مدرس و رفع اشکالات اقدام می کنند.
شیوه ارزیابی شرکت کنندگان در کارگاه:
با مطالعه و ارزشیابی کارهای عملی دانشجویان و اعطای نمره دانشجویان در این مباحث رتبه بندی می شوند.