نگارش مقالات علمی- پژوهشی

مدرس: دکتر شجاع احمدوند


ضرورت برگزاری کارگاه:

فراگیری روشهای صحیح تهیه مقاله علمی پژوهشی برای دانشجویان به ویژه تحصیلات تکمیلی برای انعکاس دستاورهای پژوهشی آنها خصوصاً رساله‌ها و پایان نامه‌های تحصیلی  و در دسترس مخاطبان قرار دادن آنها امری لازم و ضروری است.

اهداف کارگاه:

بیان اخرین دستاوردهای علمی در باره تهیه مقالات علمی پژوهشی درادبیات این حوزه و انعکاس انها با مثالهای ملموس به دانشجویان با هدف کمک به انتشار نتایج پژوهشهای آنان.

مخاطبان کارگاه:

دانشجویان به ویژه دانشجویان مقاطع  تحصیلات تکمیلی

پیش­نیازها برای شرکت در کارگاه:

آشنایی با کلیات روش تحقیق در حد مقطع کارشناسی

مهمترین محورهای مباحث کارگاه:

1)  تیتر مقاله

2)  چکیده

3)  مقدمه

4)  ادبیات تحقیق

5)  روش پژوهش

6)  ارائه نتایج و یافته ها

7)  بحث و تفسیر نتایج و یافته‌ها

8)  نتایج و پیامدها

9)  سپاسگزاری ها

10) منابع

منابع کارگاه:

-      Wallwork, A. (2016). English for Academic Research: A Guide for Teachers.. Springer.

-      John W. Creswell (2015). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches. fourth edition.  SAGE Publications.

روش برگزاری کارگاه و وظایف پیش و پس از جلسات کارگاه:

مطابق روش متعارف کارگاهها که پس از تدریس هر بخش  دانشجویان به شکل عملی نسبت به تمرین ان بخش و  زیر نظر مدرس و رفع اشکالات اقدام می کنند.

شیوه ارزیابی شرکت کنندگان در کارگاه:

با مطالعه و ارزشیابی کارهای عملی دانشجویان و اعطای نمره دانشجویان در این مباحث رتبه بندی می شوند.